Technologia

Audyt SEO – Czym jest i kiedy warto go zrobić

Audyt SEO to popularne działania na styku informatyki i marketingu, mające za zadanie ustalenie dobrych i złych stron danego serwisu informatycznego. Daje on możliwość sprawdzenia dlaczego dana strona nie rankuje zbyt wysoko w wyszukiwarkach lub jak wygląda jej pozycja w internecie względem konkurencji. Wykonywaniem profesjonalnych audytów powinni jednak zajmować się ludzie z sporym doświadczeniem, ponieważ większości wymaganych zadań nie da się nauczyć z książek.

Optymalizacja serwisu internetowego to niezbyt oczywiste i dość skomplikowane zadanie. Zasadniczo, wszystkie praktyczne i przynoszące wymierne efekty działania, jakie w tym celu się wykonuje, można podzielić zbiorczo na dwie kategorie – na optymalizację on-page i off-page. Nawiązuje to do miejsca określanego w języku angielskim, którego działania będą podejmowane, w celu optymalizacji pozycji danej strony w wyszukiwarce.

Audyt SEO on-page i off-page

W pierwszym z wymienionych zakresów – tzw. on-page (ang. na stronie) można wyróżnić wszelkie modyfikacje kodu strony internetowej, aby witryna wyświetlała się szybko, sprawnie, poprawnie na wszystkich przeglądarkach i niezależnie od typu urządzenia, etc. To także modyfikacja treści merytorycznej strony, aby ta była spójna z założeniami kampanii optymalizacyjnej i cechowała się ogólnie pojmowana wysoką jakością. Innymi słowy, on-page to zmiany wdrażane stricte w stronie internetowej, aby czytała się ona lepiej i przejawiała zwiększoną wartość merytoryczną dla użytkownika.

Off-page SEO, w odróżnieniu od poprzedniej kategorii, obejmuje wszystkie działania, które podejmujemy poza kodem i treścią strony. Zaliczyć tu więc można wszelkiego rodzaju programy wymiany linków, budowanie zapleczy pozycjonerskich, umieszczanie stosownie skrojonych odnośników do pozycjonowanej strony w rozmaitych serwisach, stopkach, w postach mediów społecznościowych i tak dalej. Wszystkie te działania jednak powinien poprzedzić jeszcze jeden fundamentalny element – audyt SEO.

W czym audyt SEO może pomóc

Tłumacząc najprościej Audyt SEO to swojego rodzaju holistyczna ekspertyza całego aktualnego stanu witryny i wszystkich jej aspektów, które nawet w najmniejszym nawet stopniu powiązane są z pozycją danej witryny w stronach wynikowych wyszukiwarek (SERP). Tego rodzaju diagnoza wszelkich problemów, z jakimi boryka się strona internetowa, stanowi pierwszy krok do dalszych działań pozycjonowania strony w internecie. To także identyfikacja miejsc, w których można przeprowadzić optymalizację. Stanowi ona gruntowne badanie zarówno strony, jak i jej bliskiego otoczenia sieciowego, rewizję wcześniej wybieranych słów kluczowych i strategii, ale i niejednokrotnie również analizę działań konkurencji.

Audyt SEO to kontrola wszelkich podejmowanych do tej pory działań pozycjonerskich, ich efektów, zalet i wad. To wreszcie także szansa na określenie prawidłowego i adekwatnego modus operandi, jeśli chodzi o podejmowanie dalszych kroków, o których pokrótce wspominaliśmy wyżej. Audyty tego typu powinny zazwyczaj stanowić punkt wyjścia przy planowaniu jakichkolwiek szerzej zakrojonych kampanii SEO. Mogą też z powodzeniem służyć jako narzędzie kontrolujące aktualne postępy trwających już działań i sposób wykrywania nadużyć, chociażby ze strony niekoniecznie rzetelnych podwykonawców.

Pokarz więcej

Redakcja

Redakcja serwisu drakka.pl to zespół kilku pełnych pasji i zaangażowania osób, które pragną tworzyć i redagować pomocne dla wielu artykuły poradnikowe. Dostępne w portalu treści mają charakter inspiracyjny i pomocniczy, pozwalający lepiej rozwiązywać problemy dnia codziennego. Odpowiadają one potrzebom i zainteresowaniom szerokiej grupy czytelników, niezależnie od wieku i płci.

Artykuły powiązane

Back to top button
Close