Zdrowie

Kolej na dietę Dukana

W wachlarzu diet, które są stosowane w celu zrzucenia nadmiaru kilogramów, jedną z bardziej popularnych jest dieta Dukana. Dieta ta, to ograniczenie pokarmów bogatych w węglowodany, na rzecz produktów zawierających duże ilości białka.

Dieta Dukana przeznaczona jest dla osób, cechujących się silną wolą i determinacją, ale wytrwałe jej stosowanie to gwarancja pozbycia się nadwagi na wiele lat, bez efektu jo-jo. Jest to dieta z dużym naciskiem na aspekt psychologiczny odchudzania.

Dieta Dukana dla utraty wagi ciała

W pierwszym etapie człowiek jest motywowany, szybkim i zauważalnym spadkiem wagi, bez odczuwania głodu, a nawet w poczuciu sytości. Dostarczanie do organizmu dużej ilości łatwo przyswajalnych węglowodanów sprawia, że odkładają się one w tkance tłuszczowej, ale w przeciwieństwie do cukrów, żeby je strawić organizm potrzebuje bardzo dużo energii.

Z tego powodu mamy poczucie sytości, przy jednoczesnym intensywnym traceniu wagi, poprzez pobieranie energii z tkanki tłuszczowej. Spożywane powinny być jak najczystsze proteiny, które odnaleźć można w mięsie wołowym, koninie i rybach. Należy za to znacznie ograniczyć w diecie białka pochodzenia roślinnego.

Fazy diety Dukana

W pierwszej fazie, dieta Dukana zaleca spożywanie wyłącznie produktów o wysokiej zawartości białka. Taka zmiana trybu odżywiania skutkuje szokiem i widoczny jest szybki spadek wagi. Bez ograniczeń można jeść wszystkie pozycje spożywcze znajdujące się w diecie. Są to 72 produkty, wśród których znaleźć możemy chude mięso, ryby, owoce morza, szynkę, drób, chudy nabiał itp. Okres ten trwa od 2-7 dni.

W drugim etapie diety wprowadzany jest tak zwany “talerz warzyw”, dietę węglowodanową stosujemy naprzemiennie z warzywami, według ściśle opracowanych receptur. Na tym etapie dieta Dukana to już ponad 100 produktów spożywczych łączących te z pierwszej fazy, jak i dodające nowe produkty.

Trzeci etap diety, zwany nagrodą dla wytrwałych, zawiera starannie ułożone menu białkowe, na każdy dzień tygodnia. Daje on  możliwość zjedzenia raz w tygodniu samodzielnie skomponowanego posiłku. Na tym etapie widać już ostateczne efekty jakie daje dieta, a osoba ją stosująca skupia się nad tym, by utrzymać osiągniętą wagę. Długość tej fazy zależy od osiągniętych efektów. Przyjmuje się, że faza ta trwa około 10 dni za każdy zrzucony kilogram. Jeżeli więc straciliśmy 5 kg, faza trzecia powinna trwać 50 dni.

Ostatni etap diety to utrwalenie efektów. Generalnie, w dalszym ciągu powinniśmy unikać nadmiaru cukrów w słodyczach czy napojach, ale jest to już faza, gdzie możemy skupić się na przyjemności z jedzenia. Jedyne zalecenia to takie, by ustalić sobie jeden dzień w tygodniu, w którym będziemy zachowywali dietę z pierwszego etapu. Pamiętajmy także, by spożywać około 3 łyżek otrębów pszennych dziennie. warto również sięgać po nasiona Chia oraz ostropest.

Ostatnia uwaga

Bardzo istotnym elementem diety jest wypijanie minimum 1, 5 l wody dziennie. Bez tego elementu, dieta Dukana może okazać się mniej skuteczna lub nawet zaszkodzić.

Pokarz więcej

Redakcja

Redakcja serwisu to zespół kilku pełnych pasji i zaangażowania osób, które pragną tworzyć i redagować pomocne artykuły poradnikowe.

Artykuły powiązane

Close