Technologia

Na co zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie sklepu internetowego?

Przymierzasz się do założenia sklepu internetowego, ale nie wiesz na co zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie dopasowane do swoich potrzeb? Zobacz, które z funkcji pomogą Ci na starcie!

SaaS, czyli gotowe oprogramowanie sklepu internetowego

Brak wiedzy technicznej blokuje Cię przed założeniem e-sklepu? Nie wiesz, czy Twój pomysł na biznes wypali i nie chcesz inwestować kilkunastu tysięcy w oprogramowanie sklepu internetowego? Wybierz model abonamentowy SaaS, dzięki któremu za sklep możesz płacić każdego miesiąca – bez konieczności mrożenia swojego kapitału, który lepiej zainwestować w dopracowanie asortymentu i promocję.

Dzięki platformie sklepów internetowych płacisz mniej i korzystasz z funkcji, nad którymi pracuje zespół programistów – nie martwiąc się o aktualizacje i dostosowanie do trendów na rynku!

Na co zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie sklepu internetowego?

Warto zaznaczyć, że platformy sklepów internetowych różnią się między sobą. Nawet gdy zdają się być pozornie podobne – warto poświęcić więcej czasu i zainteresować się szczegółami ich funkcjonowania. Sprawdźmy, na co zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie sklepu internetowego!

Integracje z hurtowniami

Sprzedawcy, którzy nie dysponują autorskim asortymentem powinni szczególną uwagę zwrócić na integracje z hurtowniami. Znaczenie ma nie tylko ilość kontrahentów, ale przede wszystkim zakres integracji. Zdecydowana większość platform deklaruje gotowość do zintegrowania nowych partnerów, dlatego skup się na możliwościach jakie daje Ci mechanizm. Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego zwróć uwagę na:

  • Możliwość importowania tytułów, zdjęć, opisów, specyfikacji i cen towarów.
  • Darmowe mapowanie kategorii z możliwością pobrania do sklepu wybranych kategorii lub całego drzewa kategorii, produktów od określonej ceny lub ilości sztuk w magazynie, import na podstawie producenta. Funkcja jest szczególnie przydatna przy pracy z kilkoma hurtowniami np. w przypadku sklepów specjalistycznych.
  • Blokowanie pobierania produktów nieposiadających zdjęć, żeby oferta zawsze wyglądała profesjonalnie.
  • Zaawansowane reguły marż, byś mógł zarabiać więcej na wybranych produktach.
  • Częstotliwość aktualizacji danych z hurtowni. Intuicja podpowiada nam, że im częściej, tym lepiej. Jest to prawda, jednak rzeczywista ilość aktualizacji będzie zależna od hurtowni, z którą współpracujesz.

Przykładowo: Twoje oprogramowanie zapewnia aktualizację danych aż 8 razy na dobę, ale kontrahent robi to tylko dwa razy na dobę. Wystarczającym rozwiązaniem będzie więc dwukrotna aktualizacja w ciągu dnia.

  • Możliwość wyłączenia aktualizacji wybranych danych np. opisów, żeby Twoja praca nie poszła na marne, a ceny i stany magazynowe zawsze były aktualne.

Wymienione funkcje to absolutne must have, którego poszukujesz. Kolejne udogodnienia będą funkcjonalnym dodatkiem do dobrze stworzonej podstawy mechanizmu.

Sklep internetowy w RWD

Dzisiejszy e-commerce nie wyobraża sobie funkcjonowania bez ruchu z urządzeń mobilnych. Jako że Twoi klienci używają telefonów do przeglądania oferty i finalizacji transakcji, a algorytmy Google premiują sklepy internetowe w RWD, technologii nie może zabraknąć w Twoim biznesie.

Krótki koszyk zakupowy

Jedną z częstszych przyczyn porzuconych koszyków jest zbyt długi koszyk zakupowy. Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego zwróć uwagę na obecność minimalnej ilości kroków koniecznych do przejścia przy zakupie. Nie każ klientowi się rejestrować i brnąć przez kolejne strony wymagające zbyt dużej ilości danych. Pozyskuj jedynie te, które są konieczne – zarówno ze względu na komfort kupujących, jak i RODO.

Przejrzysta karta produktu

Od wybranego oprogramowania sklepu internetowego zależy wygląd karty produktowej. System musi umożliwiać Ci:

  • dodanie parametrów produktu np. rozmiaru bądź koloru,
  • modyfikację przycisku CTA (wzywającego do akcji), bowiem w różnych branżach sprawdzają się zróżnicowane wyrazy oraz kolory,
  • ustawienie promocji czasowych, co zachęca do zakupu właśnie teraz – nim minie czas obowiązywania oferty specjalnej,
  • włączenie przechowalni bądź listy życzeń, by wykluczyć z analizy porzuconych koszyków klientów używających ich jako swojej wish listy,
  • sprzedaż w niestandardowej jednostce miar np. cm, co jest szczególnie ważne przy wyrobach pasmanteryjnych,
  • pobranie koszyka w PDF, by łatwiej porównywać oferty różnych sklepów,
  • prowadzenie cross-sellingu, czyli wyświetlanie proponowanych produktów komplementarnych.

Łatwość konfiguracji i obsługi

Niezwykle istotnym aspektem funkcjonowania sklepu internetowego jest łatwość jego konfiguracji oraz obsługi. Szukaj rozwiązań, które pozwolą Ci modyfikować wygląd e-sklepu kilkoma kliknięciami, poprzez przeciąganie poszczególnych elementów wyglądu. Korzystaj z bezpłatnego okresu próbnego i testuj działanie poszczególnych funkcji.

Sklep przygotowany do sprzedaży

Wybrane oprogramowanie sklepu internetowego powinno pozwolić Ci rozpocząć sprzedaż w ciągu kilku chwil. Z tego względu bierz pod uwagę jedynie rozwiązania, które:

  • oferują hosting z możliwością podpięcia własnej domeny,
  • posiadają integracje z systemami płatności,
  • dają Ci dostęp do integracji z kurierami i brokerami kurierskimi,
  • mają wbudowany system księgowy, a dla bardziej wymagających klientów posiadają integrację z większymi narzędziami księgowymi,
  • łączą się z systemami ERP,
  • umożliwiają korzystanie z narzędzi marketingowych np. czatu w czasie rzeczywistym, systemów mailingowych,
  • wspierają sprzedaż wielokanałową np. przez Allegro, sklep na Facebooku i marketplace’y.

Pamiętaj, że Twoją sprzedaż wspierają pakiety korzyści przygotowane przez partnerów, które pozwolą zaoszczędzić Ci nawet kilka tysięcy złotych.

Płać za to, z czego korzystasz

Skalowanie kosztów to jedna z ważniejszych funkcji oprogramowania. Interesuj się systemami, które umożliwiają Ci wybór pakietu – zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem sklepu. Podczas rozmów z dostawcą systemu warto zapytać o możliwości rozwoju oraz koszty przejścia na wyższy pakiet podczas korzystania z tańszego rozwiązania. Najkorzystniejsze okaże się tutaj wyliczenie dopłaty na podstawie różnicy cen w wariantach.

Dostępne materiały i wsparcie techniczne

Nie sposób ukryć, że systemy SaaS często wybierane są ze względu na możliwość uzyskania wsparcia technicznego. Nie daj się zwieść zapewnieniom. Dzwoń do obsługi klienta i sprawdź, czy merytorycznie odpowiada na Twoje pytania. Jest to dobry znak, po którym możesz spodziewać się, że w przyszłości pomoże Ci w rozwiewaniu wątpliwości.

Wybierając oprogramowanie sklepu internetowego zwróć uwagę na obecność materiałów pomocniczych – zarówno tych dotyczących samego systemu, jak i ogólnych zagadnień e-commerce. Szukaj bloga, poradników w postaci e-booków oraz filmów na YouTube.

Kinga Tobała
Specjalistka ds. E-commerce ze Sky Shop (https://sky-shop.pl/), platformy oferującej oprogramowanie dla sklepów internetowych.

Pokarz więcej

Redakcja

Redakcja serwisu drakka.pl to zespół kilku pełnych pasji i zaangażowania osób, które pragną tworzyć i redagować pomocne dla wielu artykuły poradnikowe. Dostępne w portalu treści mają charakter inspiracyjny i pomocniczy, pozwalający lepiej rozwiązywać problemy dnia codziennego. Odpowiadają one potrzebom i zainteresowaniom szerokiej grupy czytelników, niezależnie od wieku i płci.

Artykuły powiązane

Sprawdź także

Close
Back to top button
Close