Styl życia

Suplementy – Jakie są najbardziej popularne

Suplementy diety stały się w ostatnim czasie niezwykle popularne. Często reklamuje się je jako niezbędne dla osiągnięcia nie tylko wymarzonych wyników sportowych, ale także poprawy ogólnego stanu zdrowia czy samopoczucia. Niektóre z nich mają nawet skutecznie zmniejszać wagę ciała lub nieestetyczny cellulit. W niniejszym artykule wskazujemy te najbardziej popularne, które mają potwierdzone działanie naukowe.

Suplementy diety mają ze swojego założenia dostarczać skondensowane ilości składników odżywczych, uzupełniając ich niedobory, powstałe z powodu nieodpowiedniej diety. Dzięki nim znacznie łatwiej można dostarczać sobie właściwych składników, zapewniając lepsze efekty sportowe, zdrowotne czy nawet polepszając swoje samopoczucie. Sprawdźmy jakie produkty są w tym zakresie najpopularniejsze.

Najbardziej popularne suplementy diety

Każdy kto chodzi na siłownię lub trenuje w zupełnie inny sposób na pewno ma w tym jakiś cel. Chce schudnąć, przybrać na masie lub po prostu utrzymać kondycję i zdrowie. Dieta i ćwiczenia to oczywiście podstawa, ale jest jeszcze jedna rzecz, która może nam w tym pomóc – suplementy diety. W poniższym tekście przedstawię 5 najbardziej pomocnych suplementów, które powinien posiadać każdy ćwiczący na siłowni.

Białko suplementem nr 1

Jak wiadomo podstawowym budulcem mięśni jest białko. Nie zawsze jesteśmy w stanie dostarczyć jego odpowiednią ilość z diety, ponieważ trzeba by było spożywać znaczne ilości mięsa, nabiału, itp. Są dni kiedy na jedzenie dużej ilości pożywienia nie mamy po prostu ochoty. Wtedy warto zastosować tego typu odżywkę. Na rynku mamy wiele rodzajów białka, jednak najlepszym i najbardziej ekonomicznym będzie WPC, czyli koncentrat białka.

Kreatyna daje siłę

Kolejnym bardzo ciekawym suplementem jest kreatyna. Na początku warto zaznaczyć, że jest to bardzo dobrze przebadany oraz bezpieczny środek. Kreatyna zupełnie naturalnie występuje w naszym organizmie oraz w różnego rodzaju mięsach, choć w dość znikomych ilościach. Najlepiej przebadaną i najtańszą formą kreatyny jest monohydrat. Związek ten skutecznie poprawia proces pozyskiwania energii mięśniowej oraz wykazuje działanie anaboliczne.

Cenne kwasy omeg-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 to kolejny wart uwagi suplement diety. Nie mają one stricte działania anabolicznego czy oddziaływania na wzrost siły, lecz pełnią bardzo ważną funkcję prozdrowotną.
Wspomagają serce, wspierają mózg, poprawiają wzrok, a nawet mogą uchronić przed nowotworem.
Ciężko dostarczyć je z pożywienia, dlatego warto suplementować.

Mikroelementy to podstawa zdrowia

Witaminy i minerały również mają na celu wspierać nasze zdrowie. Przez wysiłek na treningu wzrasta zapotrzebowanie na te składniki, dlatego warto je dostarczać w formie suplementów, zwłaszcza jeśli mamy słabo zbilansowaną dietę. Nie jest tu mowa o multiwitaminach, choć czasem i one mogą być przydatne, ale o pojedynczych związkach, np. takich jak witamina C, D3 czy magnez.

Coś dla energii i wspomagania odchudzania

Ostatnim i bardzo przydatnym suplementem jest kofeina. Często zdarza się tak, że w dniu kiedy mamy iść na trening jesteśmy ospali lub zmęczeni. W takiej sytuacji pomocna może się okazać właśnie kofeina. Można ją kupić w proszku lub tabletkach, a zalecana dawka to ok. 200mg. Oprócz pobudzenia kofeina ma również pozytywny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej, dlatego jest jednym z głównych składników tzw. spalaczy tłuszczu. Najczęściej tego rodzaju suplementy zawierają ekstrakty kawy lub guarany.

Obecnie na rynku jest mnóstwo suplementów, które działają lepiej lub gorzej. Dlatego przed zakupem warto zapoznać się z ich opisem i zastosowaniem. Mogą one nam bardzo pomóc w uzyskaniu wymarzonego wyglądu, ale również w utrzymaniu dobrego zdrowia, które jest niezbędne do treningów nie tylko na siłowni.

Pokarz więcej

Redakcja

Redakcja serwisu to zespół kilku pełnych pasji i zaangażowania osób, które pragną tworzyć i redagować pomocne artykuły poradnikowe.

Artykuły powiązane

Close