Styl życia

Jaka jest najlepsza pora na ćwiczenia?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, kiedy jest najlepsza pora na ćwiczenia. Odpowiedź nie jest prosta, bo zależy od wielu czynników. Wszystko zależy od specyfiki trybu dnia, intensywności pracy zarobkowej, a także indywidualnych predyspozycji. Warto jednak podjąć pewne próby, by samemu zaobserwować reakcje własnego organizmu i wpływ ćwiczeń na ogólne samopoczucie.

Każdy miłośnik sportu na pewno nie raz zadawał sobie pytanie kiedy najlepiej ćwiczyć? Okazuje się, że odpowiedź nie jest wcale taka oczywista. Wszystko zależy od tego, o której wstajesz i o której chodzisz spać. Twój rytm dobowy ma tutaj bardzo duże znaczenie. A ponadto dochodzą do tego jeszcze inne czynniki, chociażby indywidualna charakterystyka psychomotoryczna.

Ćwiczenia o poranku

Jeżeli nie masz kłopotów z porannym wstawaniem i w zasadzie twój organizm działa najlepiej w godzinach porannych, to jest to pora idealna dla Ciebie. Jeśli jesteś po prostu rannym ptaszkiem to ćwicz rano, gdyż wieczorem twój organizm będzie już zmęczony, a to sprawi, że nie będziesz już mieć ochoty na jakikolwiek wysiłek fizyczny.

Jakie są plusy porannych ćwiczeń? Przede wszystkim nasze ćwiczenia są dokładniejsze, a wszystko przez to, że nasz organizm jest wypoczęty, więc jesteśmy bardziej skoncentrowani. Drugą sprawą jest fakt, że osoby, które ćwiczą rano przyspieszają swój metabolizm, dzięki czemu łatwiej im schudnąć i utrzymywać smukłą sylwetkę.

Warto także dodać, że ludzie, dla których najlepsza pora na ćwiczenia to rano, są zwykle szczęśliwsi w ciągu dnia! Aktywność fizyczna to po prostu zastrzyk endorfin, który ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie.
Pamiętaj jednak, że ćwiczenia poranne wymagają długiej rozgrzewki, gdyż ciało o poranku ma niższą temperaturę, a mięśnie nie są jeszcze rozciągnięte po nocnym odpoczynku. Długa rozgrzewka pomoże Ci uniknąć kontuzji!

Ćwiczenia wieczorem

Jest to opcja idealna dla ludzi, którzy określają się mianem sowy. Ich rytm dobowy znacznie różni się od rytmu rannych ptaszków. Ludzie – sowy zazwyczaj nawet nie byliby w stanie ćwiczyć rano, ponieważ o tej porze dnia czują się najgorzej. Po pierwsze, takie osoby lubią spać jak najdłużej, a po drugie wybudzanie u nich zajmuje o wiele więcej czasu. Niektórzy nie są w stanie funkcjonować, dopóki nie wypiją filiżanki mocnej kawy! Wybudzanie może czasami trwać nawet godzinę!

Jednak ćwiczenia wieczorne również mają wiele plusów! Przede wszystkim wzrasta jakość ćwiczeń, ponieważ mięśnie po całym dniu są rozgrzane i o wiele łatwiej się im pracuje. Rozgrzane mięśnie zmniejszają też ryzyko kontuzji. Ćwiczenia wieczorne maksymalizują siłę i wytrzymałość mięśni. Wszystko dlatego, że przed wieczornymi ćwiczeniami mięśnie są dobrze rozgrzane, a po ćwiczeniach mają dużo czasu na odpoczynek, regenerację i rozrost.

Trzeba również wiedzieć, że dzięki ćwiczeniom w porze wieczornej nie mamy już ochoty na obfitą kolację i na podjadanie! Jest to bardzo duży plus dla osób, które wieczorem nie potrafią powstrzymywać się od jedzenia.
Minusem wieczornych ćwiczeń, o którym trzeba wspomnieć, jest to, że niektórzy po ćwiczeniach mają problem z zaśnięciem. Wszystko dlatego, że organizm po skończonych ćwiczeniach jest pobudzony jeszcze przez jakiś czas.

Najlepsza pora na ćwiczenia

Jeśli więc nie wiesz o której wykonywać ćwiczenia to może ten artykuł okaże się pomocny. Sprawa wydaje się być teraz prostsza – ranne ptaszki ćwiczą rano, sowy ćwiczą wieczorem.

Pokarz więcej

Redakcja

Redakcja serwisu to zespół kilku pełnych pasji i zaangażowania osób, które pragną tworzyć i redagować pomocne artykuły poradnikowe.

Artykuły powiązane

Close