PolecaneZdrowie

Dieta kopenhaska – sprawdzony sposób na szybkie odchudzanie.

Dieta kopenhaska to jeden z ekstremalnych sposobów odchudzania, który może przynieść bardzo szybkie efekty. Niestety, posiada również pewne wady i nie może go stosować osoba z problemami zdrowotnymi. Co warto o niej wiedzieć?

Dieta to jedna z najczęściej wyszukiwanych fraz w Internecie. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ dzisiejsze nawyki żywieniowe i życie w biegu, coraz częściej przyczyniają się do wzrostu masy ciała, a z drugiej strony przeciwstawia się temu trend, ku posiadaniu idealnej figury.

Dieta kopenhaska dla utraty wagi ciała

Jeżeli ktoś zainteresuje się, polecanymi dietami, na pewno nie umknie jego uwadze dieta kopenhaska. Bardzo rygorystyczna, wręcz kontrowersyjna metoda, która z jednej strony, przynajmniej na początku, może brzmieć przerażająco, ale z drugiej, gwarantuje w ciągu 13 dni spadek minimum 7 kg (twórcy tej metody twierdzą, że możliwe jest schudnięcie nawet 20 kg). Dieta kopenhaska, zwana tez dieta duńską, czy trzynastodniową, to ściśle przestrzegany każdego dnia jadłospis, dostarczający naszemu organizmowi około 500-600 kcal dziennie. Jakiekolwiek odstępstwo, od tych ściśle wyznaczonych norm powoduje, że kurację można przerwać, jest ona nieskuteczna, a powrócić do niej możemy dopiero po jakimś czasie.

Dieta kopenhaska to jadłospis, zawierający trzy posiłki dziennie. Kontrowersje wzbudza niska kaloryczność diety i wpływ tak małego dostarczania dawki energii, dlatego dieta ta nie jest polecana dla osób będących w okresie osłabienia organizmu (ciąża czy choroba) oraz osób, które prowadzą intensywny tryb życia. Podczas stosowania tej diety, należy pilnować też przyjmowania dużej ilości wody, poleca się od 1,5 do 2 l. dziennie.

Przykładowe menu na pierwszy dzień diety to:

  • śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
  • obiad: 2 jajka na twardo, szklanka gotowanego szpinaku, pomidor
  • kolacja: befsztyk wołowy, 5 liści sałaty z łyżką oliwy z oliwek i sokiem z cytryny

Nie ma możliwości zamiany lub podmiany produktów, gdyż dieta będzie nieskuteczna.

Po zakończeniu tej kuracji, warto przejść na niskokaloryczną dietę, w celu eliminacji efektu jo-jo. Dieta kopenhaska może powodować w szczególnie pierwszych dniach, osłabienie organizmu, czy takie objawy, jak bóle głowy, dlatego warto wybrać termin, kiedy nie będzie od nas wymagana duża aktywność.

Więcej o diecie kopenhaskiej dowiesz się tutaj: http://www.exitdoor.pl/zdrowie-i-uroda/dieta-kopenhaska-stosowac/

Pokarz więcej

Redakcja

Redakcja serwisu to zespół kilku pełnych pasji i zaangażowania osób, które pragną tworzyć i redagować pomocne artykuły poradnikowe.

Artykuły powiązane

Close